سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور محیط زیست را پاکسازی کنیم؟

چگونه از محیط زیست حفاظت کنیم
کشاورزی زیربنا و اصول برپایی یک تمدن است و روش های جدید در این بخش ضامن بقای بشر است. کشاورزی تک‌ محصولی بخش مهم غذای بشر را تامین می کند که باعث فرسایش خاک و تخریب محیط زیست ، کم شدن مقاومت و تنوع اکولوژیکی و استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی است. پس کشاورزان با استفاده از کود های مختلف و دانشمندان با روش های نو آوران سعی در استفاده از مدل ها و تکنیک های جایگزینی را برای تولید غذای سالم گسترش دهند
اهمیت محیط زیست
نقش انسان در حفظ محیط زیست
  1. کشاورزی بومی که براساس اکوسیستم منطقه است
در این روش کشت از قاعده و قوانین حاضر در طبیعت برای کشت مناسب در بخش کشاورزی استفاده می کند و نام این روش براساس سیستم کشاورزی بومی است . این نوآوری از کشت، تامین کننده‌ غذای ساکنین بخش و مکان خوبی برای تفریح خانوادگی و دوستانه خواهد بود.
  1. کشاورزی الگوریتمی :
استفاده از الگوریتم در بخش های مختلف دنیا قابل مشاهده است، انتخاب راه و روش و الگوی خوب کشاورزی و کشت در باغات و مزارع که محصولات مختلفی در آن کشت می شود هم در این بخش کاربرد دارد. در این تکنولوژی به کمک مدل های الگوریتمی محصولات مختلف را مشخص می کند که در یک مزرعه به چه صورتی کشت شود . این راه، به کمک الگوهای پیشنهادی مقاومت و تنوع اکولوژیکی را بالا می برد.
  1. استحصال و مهار آب باران
آب باران منبع بسیار مهمی است که با استفاده از بشکه های جمع آوری کننده آب باران در مقیاس های خرد و کلان برای استفاده های بعدی از آن در بخش های مختلف کشاورزی کمک گرفت. کانالهای وسیع با پوشش گیاهی مناسب برای جمع آوری روان آب های حاصل از بارش باران، در طراحی سیستم کشاورزی معمول است، که آب را نگه می دارند و به آبهای زیرزمینی انتقال می نماید. این تجهیزات مجهز به تپه های کوچکی برای کاهش سرعت جریان روان آب در شیب ها ، نگهداری آب و جذب آب توسط گیاهان و درختان است.
  1. باغداری و کشاورزی به کمک کودکان
برای تامین غذا در آینده نیاز به آموزش به کودکان هستیم که تحت تاثیر از تغییرات اقلیمی و تخریب اکولوژیکی هستند؛ باید به کودکان آموزش داد که با کاشت درخت و جنگل داری چگونه از طبیعت محافظت نمایند. این روزها در آمریکا، باغبانی کودک و نوجوان در مدارس، جامعه و خانه بسیار مرسوم شده است
  1. کشاورزی و باغداری به کمک قارچ ها
از روش های مرسوم استفاده از قارچ ها کمک برای مبارزه با سرطان، افسردگی و تهیه غذا است ؛ ارگانیسمهای قارچ که معمولا در زیرزمین وجود دارد ، به کمک قارچ های مفید می توان علوفه های گاوی ایجاد کرد به صورتی که باکتریهای بیماری زا قبل از رسیدن به منابع آب توسط قارچها جذب شوند. همین طور راه دیگری به اسم آفت کش قارچی برای از بین بردن و کاهش آفتها بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک وجود دارد که به کمک این روش ها کشاورزی ارگانیک بیشتر از قبل مرسوم خواهد شد.
منبع: